יום שני, 4 באוגוסט 2014

Proud To Be


















- "מה שלומך?"
- "אתה יודע, מלחמה"

כן, אפילו "בסדר" התשובה הכי טריוויאלית, הפכה בחודש האחרון לתשובה טריוויאלית אחרת.

תודו שהוא הכי חתיך שיש, הכי גאווה לאומית!

בעודי משוטטת בפייס, בין סטטוס עצוב על "הותר לפרסום" לבין ארגון חבילות, בין שנאת אחים שמאלנים וימניים לבין  צליבת אמנים, בין תסכול ועייפות גם ממקור האסקפיזם היחיד שלי, למזלי נתקלתי בתמונת פרופיל של חברי החתיך,  ערן מזור הכט, מצולם כשדגל ישראל מצויר על לחיו, וכיתוב של "Proud To Be"  מעטר את התמונה, התמונה סקרנה אותי, וכשנכנסתי, גיליתי שמדובר בפרויקט של הצלם רן יחזקאל, שפותח את הסטודיו שלו בפני כל, לבוא ולהצטלם למען מטרה אחת וברורה- לתמוך בישראל. ללא עלות, ללא קביעת תור וללא שום ביורוקרטיה, פשוט לבוא ולהצטלם.



וכשאני שומעת להצטלם, הרי אתם יודעים, אני לא באמת חושבת פעמיים ;-)

גררתי את אחותי ואת אחיינית שלי יחד איתי, כשהיא כתמיד חושבת שאני משוגעת שאני עושה דברים דרך הפייסבוק וככה מכירה אנשים.
"את מכירה אותו?"
לא.
"אז סתם אנחנו הולכות?"
לא, לא סתם.
"זה לא קצת מוזר?"
אולי קצת, אבל יהיה בסדר. הוא פרסם בפייס הודעה שהדלת שלו פתוחה, ואני מאמינה לו, יאללה בואי, יהיה כיף. נגרום גם לזואי להצטלם.
"ממש. בהצלחה עם זה"

אני מגיעה לכתובת שפורסמה, את הדלת מעטר דף נייר עם סמל מגן דוד והמילה "צילומים" מורה לנו שהגענו למקום הנכון, דופקת, צועקים לי "פתוח" ואנחנו נכנסות.

החשש הקל הזה שאולי כן ליווה אותי מלהגיע למקום לא מוכר, התפוגג בשניות, כשרן יחזקאל, הצלם קידם את פנינו בחיוך ענקי, ובאנרגיות של נתינה, טוב ושמחת חיים.

מהרגע שנכנסתי, ידעתי שהגעתי למקום הנכון, הרגשתי בנוח, הרגשתי טוב, הרגשתי בבית. 
רן מציע שתייה קרה, כיבוד, מגיש קרטיב לזואי ושואל לשלומי, וכשסופסופ תחושת המועקה המעיבה הזו, ששוררת בחודש האחרון, השתחררה קצת מעל כתפיי, יכולתי באמת לחייך חיוך אמיתי ולענות בלי בושה ששלומי כרגע ממש ממש טוב.

הסטודיו לא ריק לשנייה, כל רגע מתחלפים בו האנשים, אחד מסיים להצטלם, והשני מגיע בטיימינג מושלם (ורק אני תמיד נתקעת, ולא יודעת מתי "די", ונשארת עוד קצת לספוג את האווירה ולהפיח עוד קצת שמחת חיים).
גברים, נשים, סטרייטים, חברי הקהילה הגאה, מבוגרים וילדים- כולם מגיעים. טוב לב, כנראה לא פוסח על אף מגזר באוכלוסייה ולא רק זה, אלא שהחדר גם מתמלא בתיירים (יפים יפים) ששמעו על הפרויקט ובאו לתמוך בישראל, וזה רגע שבאמת השאיר אותי נפעמת ומאושרת. לראות כל כך הרבה תמיכה, לדעת שאנשים ישתמשו בתמונת הפרופיל הזו בפייסבוק העולמי שלהם והנה הם הופכים לנציגים שלנו במלחמה, שיסבירו טוב מכל שגריר, ומכל חדשות סובייקטיביות, מה באמת קורה כאן, ובעיניי זה הניצחון האמיתי של ישראל ושל רן. 

רן העמיד סטודיו למופת, מיקום מדויק, אור שיחמיא לכולם, וכשרון צילום ואהבת אדם שעוזרת לו להוציא את כולם יפים וטובים.

בתור שחקנית, ובתור סטייליסטית שגם עובדת מאחורי המצלמה ורואה כמה זמן לוקח לאנשים להתחמם עד שהם משתחררים ומתחילים לראות תוצאות טובות, נפעמתי מרן, אומנם אצלי הפריים הראשון כבר ניצח אבל זו באמת לא חוכמה כשאני והמצלמה חברות טובות כבר שנים, אבל ראיתי את האחרים מצטלמים, את זואי מצטלמת, ואיך בקליק הראשון הם היו משוחררים ורגועים, וזה הישג אדיר, כנראה שהאווירה כבר הספיקה כדי להרגיע ולשחרר את תווי הפנים, ולהוציא מהם אותם באמת- ורן הצליח להעביר ולהבהיר מה היופי האמיתי שלהם.
אנשים שעם כל היופי החיצוני שלהם, לפני הכול היופי הפנימי מוביל אצלם, אנשים חברותיים, אכפתיים ומלאי עשייה, שבאו כי הם רוצים לתרום בדרך כלשהי, שבאו כי הם רוצים לעזור ולהתאחד, 
שבאו כי הם גאים להיות ישראלים.
זואי תאודורו, האחיינית ההורסת שלי, מפגינה סולידריות


אולי בכל זאת היה יתרון לזה שנשארתי, כשבהיתי בגוף ההורס של איזאק ההולנדי, וגיליתי את הקעקוע שלו, וכך הוא חזר לסבב תמונות חדש- כשהוא שירטלס אנד ווי לייק אייט!
חן גרד

סמואל טרגה

גם סלבס הצטרפו לפרוייקט-
ג'ניפר סנוקל (בתמונה) , הסטדנאפיסט נדב אבוקסיס, השחקן מעיין הרוש ועוד נציגי ציבור









הנדריך החתיך

וזאת אני. ישראלית גאה ושמחה.




רן יחזקאל, הצלם גם מצטלם.


לאלבום המלא- כנסו ללינק-
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.716831548390750.1073741837.421124741294767&type=3





2 תגובות:

  1. כל מילה אמת... גם המילים שלי... :)

    השבמחק
  2. אהבתי את מה שכתבת.
    שיהיה לך חג כשר ושמח עם מזג אויר אביבי ונפלא :)
    dudi twito

    השבמחק